Snart Jul

19 december redan!
Trots det känns denna veckan lugn. Alla julklappar är färdighandlade och även inslagna. Julkorten kom iväg i tid och likaså paketet till barnens kusiner i Uppsala. Igår var jag och handlade det mesta av julmaten och idag ska jag göra iordning Janssons frestelse och frysa in.

Lite stress bara över julgran. Jag (eller vi, men mest jag) har gått och väntat på att de ska börja sälja julgranar nere på torget som de gjorde förra året. Men nu börjar jag inse att det nog inte blir någon julgransförsäljning där. Så min tanke är att idag försöka få med mig hela familjen till en annan granförsäljning för att gemensamt välja ut en fin gran. Svårast blir att få med sambon, men han är också den viktigaste att få med. Han är ju den som ska få bära hem granen :-)

Så måste jag ju också få visa upp de coola ölglasen med Elvis som jag gjort till min brorsa i julklapp (jag tror inte han har hittat hit...) Jag köpte Elvisfigurer från Lagerhaus, Dekorera Mera, och fäste sedan dessa på sex ölglas. Tror min käre bror kommer bli glad för dessa, Elvisfan som han är.

Ölglas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback