På Systemet

Natten till igår körde min mage ihop sig totalt, måde illa och kunde inte sova ordentligt. Bara till att vara hemma i går alltså. Men det bidde ingen magsjuka i kräk-bemärkelse. Inte hade jag någon matlust igår och visst sov jag mestadelen av dagen, men värre vart det inte. Idag har jag också varit hemma, för att vara på den säkra sidan. Inte kul att smitta ner sina kära kollegor så här inför jul. Dottern kom dessutom hem tidigt från skolan  igår med huvudvärk, så även hon var hemma idag.

Eftersom jag ändå känt mig frisk och utsövd (skulle varit konstigt om jag inte gjort det med tanke på gårdagens maratonsömn) passade jag på att sanera hemmet. Här har torkats handtag, bänkar, dörrar and you name it!

När sambon kom hem passade jag på att åka till Partille Centrum för att handla lite inför lördagens glöggparty. Passade också på att smita in på Systembolaget för att öka på glöggförrådet lite. Idag blev det två klassika glögger, Blossa starkvinsglögg och Dufvenkrooks Original. Sedan tidigare finns Blossa 08, Duvfenkrooks Xmas Delight och Tindra (kommer inte ihåg vad den heter mer, men den glittrar iaf).

Kan ju också passa på att säga att jag fick visa legitimation på Systemet. Inte illa för en 33-åring ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback