Vår!

Åh, nu har det gått så där länge sedan jag uppdaterade igen! Måste verkligen bli bättre på det. Fast å andra sidan har jag aldrig varit en sådan som skrivit dagbok heller, så varför skulle jag vara bättre på det bara för att det är på webben?

Nog om det, nu är det VÅR!

Imorgon åker vi till stugan och planen är att stanna kvar till på lördag (självaste påskafton). Vi förbereder oss på att det kommer vara svinkallt, då kan vi bara bli positivt överraskade om det inte skulle vara det. Stugan är ju inte vinterisolerad och den har nu stått obebodd i dryga 6 månader.

Vi hoppas kunna grilla imorgon och självklart kommer vi även börja fixa med landen och de kommande planteringarna.
I år vill jag odla:

- Potatis
- Morot
- Purjolök
- Rädisa
- Dill
- Persilja
- Ärter

Sedan blir det säkert något mer. Brukar alltid hitta lite mer när man väl inhandlar fröerna. I år tänkte vi förresten testa fröer på band. Allt för att göra det så enkelt som möjligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback