Fest, utflykt och läkarbesök

I lördags var det åter dags för personalfest. Denna gången bara för oss i Bäckebol och som vanligt var vi då på varuhuset. Årets tema var Vilda Västern. Ganska många som var där kom utklädda, så indianer, cowboys, banditer, salongflickor och sheriffer fanns det gott om fastän det var inte lika många där i år som det brukar vara.
Själva festen var lite segstartad, eller så var det bara jag som var det. Eftersom jag skulle ut och köra bil relativt tidigt på söndagen så höll jag mig nykter. Drack bara en massa vatten, både med och utan bubblor.
Att vara nykter på en personalfest kan vara rätt roande fick jag uppleva. Jag fick iaf ett oanständigt förslag och jag var inte den enda som fick det, frågan är bara om de andra kommer ihåg att de fått det...  

I söndags var det återigen kalasdags! Jag tycker det är kalas var och varannan vecka. Denna gången var det sonens tur att gå på kalas, på Bushuset. Det är alltid populärt. Efter kalaset blev det "efterfest" hemma hos en dagiskompis. En riktig lekdag blev det för sonen och han somnade när huvudet var på väg ner mot huvudkudden.

Imorgon ska sonen med dagis på utflykt till Universeum. Då ska de ha matsäck med sig och detta har sonen såklart sett fram emot länge. Tror ni då inte att jag glömmer bort denna dag när jag bokar en läkartid till honom?
Nu löser det sig antagligen ändå, bara det att jag får köra honom till Universeum och så han kan möta upp dagiskompisarna och fröknarna där.
Anledningen till läkarbesöket är ett konstigt utslag han har på huvudet. Det är lite upphöjt och det bildas en konstig skorpa på utslaget. Om man blöter upp skorpan kan man kamma bort det, och det luktar lite unket. Vet inte vad det kan vara, men jag tror det kan vara någon svampinfektion eller något. Vi får helt enkelt se vad läkaren säger imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback