Vilket äventyr det blev!

I lördags åkte vi upp till landet för att se om stugan stod kvar efter den hårda vintern. Det gjorde den, och det var nära nog att även bilen blev stående. På den lilla skogsvägen in till stugan låg det kvar "lite" snö. Inte värre än att det skulle gå att köra in, trodde jag... Men halvvägs in körde vi fast och började slira. Kom ingen inte en centimeter framåt. Inte ville jag backa tillbaka heller, den som kört på den vägen vet att det inte är en väg man vill backa på, speciellt inte när den är lite snöbelagd så man inte riktigt ser vart vägen går.

Efter lite (mycket) puttande och hjälp från mina föräldrar kom vi i alla fall loss. Skönt det! Barnen åkte sedan med mina föräldrar hem till dem för att sova över där. Jag och sambon passade på att träffa vänner på kvällen. Det blev mat på en indisk restaurang och sedan bowling. En alldeles lagom kväll.

Igår kände jag att jag hade lite träningsvärk i rumpan och även lite i låren. Idag är det värre! Måste vara från puttandet av bilen i kombination med bowlingen. Att man kan få träningsvärk av sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback